Salima AF4 bertunang Ahad ini

SINAR HARIAN

Sudah lama tidak mendengar cerita tentang bekas pelajar Akademi Fantasia musim keempat (AF4), Nur Salima Habibi atau lebih dikenali sebagai Salima. Dalam diam-diam, penyanyi yang baru berusia 20 tahun ini bakal melangsungkan pertunangan dengan jejaka pilihannya yang dikenali sebagai ‘KK’ pada Ahad ini.

Berita ini diketahui setelah satu kad jemputan dilayangkan ke meja penulis. Pada mulanya, rasa hairan juga sebab pada kad itu tidak pula tertera tentang majlis apa yang bakal dilangsungkan, namun yang pastinya itu bukan sekadar majlis biasa.

Tidak mahu berteka-teki, penulis mula menghubungi Salima. Dengan suara yang begitu ceria, Salima seolah-olah dapat menangkap tujuan sebenar penulis menghubunginya. Tanpa berdolak-dalik, Salima mengakui majlis tersebut adalah majlis pertunangannya.

Ditanya siapakah ‘KK’ itu, Salima enggan mengulas lanjut. Kata Salima, biarlah hari Ahad ini akan menjelaskan siapakah sebenarnya tunangannya itu. Namun yang pastinya, jejaka yang berusia 22 tahun itu telah berjaya menambat hatinya.

“Senang cerita, hari Ahad ni akan tahu siapa dia yang sebenarnya. Saya mengenali dia (KK) sejak setahun yang lalu. Pada mulanya, kami hanya kawan biasa sahaja, cuma baru-baru ni sahaja hubungan kami menjadi semakin rapat,” ujar Salima yang akan melangsungkan majlis pertunangannya secara sederhana di kediaman saudaranya di Sungai Buloh, Selangor.

Rakam album ‘single’ sendiri
Setelah menamatkan kontrak dengan syarikat rakamannya, Meastro pada Februari lalu, Salima telah menubuhkan syarikatnya sendiri iaitu, ‘Salima Entertaiment’. Dalam pada itu, Salima telah pun menghasilkan album ‘singlenya’ dengan budget sendiri. Jelas Salima, dia baru sahaja mengedarkan album ‘singlenya’ itu ke stesen-stesen radio untuk diperdengarkan pada orang ramai.

“Dalam album ini cuma ada satu lagu sahaja dan istimewanya lagu ini, saya cipta sendiri tetapi liriknya pula dicipta oleh Hafiz Hamidun (kumpulan UNIC). Sebelum ini semua orang dah tahu yang saya boleh menyanyikan lagu-lagu yang berkonsepkan Arabic, tapi untuk buat perubahan yang baru, saya pilih konsep Pop Etnik dalam album ini.

“Bagi saya bukan mudah untuk menghasilkan lagu Arabic, kerana ia harus betul-betul bagus dan berkualiti sebab itulah saya tidak berani untuk mempertaruhkan konsep ini di dalam album saya,” ujarnya yang masih merahsiakan tajuk album singlenya itu.

Menurut Salima, dia masih mengekalkan imej muslimah untuk single albumnya itu dan dia sangat beruntung kerana mendapat tajaan khidmat rundingan imej dari Atim Agoy Boutique.

About these ads

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s