Guru dibelasah langgar tiga kereta-kosmo

CHE HASSAN yang cedera di kepala mendakwa dibelasah sekumpulan lelaki di kem di Kota Bharu semalam.



KOTA BHARU – Hanya disebabkan keretanya terbabas dan merempuh tiga buah kereta yang diletakkan di sebuah kem tentera di sini, seorang guru mendakwa dia teruk dibelasah.

Che Hassan Che Amat, 51, berkata, kejadian itu berlaku pukul 7.30 pagi semalam dan didakwa berpunca daripada ‘ingatannya terganggu’ kerana penyakit sawan yang dihidapinya.

“Saya yang terkejut terus keluar dari kereta untuk memeriksa kenderaan yang dilanggar.

“Belum saya buat apa-apa, saya nampak tujuh orang dari dalam kem tersebut bergegas ke arah saya,” ceritanya semasa ditemui selepas membuat laporan polis semalam.

Beliau mendakwa, tujuh orang itu telah menyoal beliau bertubi-tubi dengan nada kasar sebelum bertindak menumbuk dan menyepaknya.

Cerita Che Hassan, tidak berakhir di situ, beliau kemudian mendakwa telah dibawa ke sebuah bilik untuk siasatan lanjut dan berterusan dibelasah di situ.

Dapatkan berita selanjutnya di Kosmo!.

About these ads

28 responses to “Guru dibelasah langgar tiga kereta-kosmo

  1. salam teman semua…
    minta tolong klik link dibawah….
    dari klik tersebut dapat jugak saya 10 sen…

    http://jutawanklik.com?a_aid=9420077a

    tolong yer… terima kasih

  2. siti aisyah binti abd majid

    x spptnye pljr bt mcm tu kat guru

  3. berita tentang seorang guru yang kena belasah.saya seorang tentera jugak.tapi x mcm tentera di sana tuu.cikgu jangan diamkan diri.teruskan usaha cikgu.saman jee askar tuu

  4. vivi khairunnisa

    smpn lah dlm dri kte sikap berkeperimanusiaan

  5. guru adalh pelita hidup.x kesian ke guru dibelasah….

  6. Iya saman saja askar tu, kan ada undang2, askar tu pun terus belasah.kan bagus tanya dulu dan mesti ada rasa kasih dalam diri. Itulah manusia sekarang tiada kasih dalam diri “Kasihilah Musuhmu”

  7. Ambo pantang dengar cikgu2 kita dibuli.
    bakpo lah ore zaman loni perangai pelik2. para cikgu ni amat mulia position nyo.

  8. hai ..askar..dahlah makan gaji buta..tunjuk sikap samseng..tak puas ka jadi pencuri injin jet..nak jadi samseng pulak…teruklah kau urang..otak letak mana..org sawan lah beb..aku tak sampai hati dengar askar ,alaysia mcm ni..

  9. wak pun sokong guru, sebab anak-anak ramai jadi guru, ..pesan-pesan kat guru-guru minggu depan bukak sekolah….pinggirkan anak-anak askar aje…depa pukul guru-jangan ajar anak depa………padan muka askar

  10. slam,tolonglah berperikemanusiaan,wahai askar ,pekerjaan awak tu pekerjaan mulia,insaflah

  11. salam,tolonglah berperikemanusiaan,wahai askar ,pekerjaan awak tu pekerjaan mulia,insaflah

  12. assalamualaikum,
    saya sungguh kesal kerana sikap berperikemanusiaan telah lama padam dalam diri MELAYU. Oleh itu kita janganlah terlalu TAKSUB dengan jawatan kita sekarang ni. Kepada GURU2 harap banyak BERSABAR kerana ALLAH masih menyayangi kita. Melayu GLOKAL yang diwar2kan oleh PM kita tu amat jauh dari sudut pandangan ISLAM sebenarnya. Mana yang dkatakan 1MALAYSIA??Semoga ALLAH membalas orang yang memukul guru ni.AMIN.

  13. wahai..geng2 askar sedar la diri ko 2 siapa.sampai guru pun nak pukul..xpayah tunjuk samseng k…

  14. saya pun tinggal dlm kem, tp bukan askar… kuartes guru… ok pun askar kat sini…..yg ptg jgn buat salah

  15. woi sedara, jgn main sedap mulut je kata askar mkn gj buta, ko keje ape?lau nak tau askar mkn gaji buta ke tak, masuk lah askar..ko tu yang gampang

  16. mmg x ptut trus belasah mcm tu je… bwa bincang ke ape ke, ish2

  17. salam semua…..apa hal nak kutuk, nak kata2 askar….askar/tentera tak salah…. yg salah 7 orang tu…..kebetulan dia askar…. nak marah, nak kutuk, semua tu pada 7 orang tu …. otak ada tapi pakai kepala lutuk…… sorg dua buat salah habis semua ko sumpah seranah…tah2 anak beranak kau pun ada yg jadi askar…elok lah tu…..anak beranak sendiri pun kau sumpah seranah….. kalau kata BODOH marah….

  18. Baca ni anang tulis. Nak kutuk askar, kutuk kasi rapat pada 7 ekor askar sesat tuh. Askar sesat je yg buat kerja bangkai macam tu. Yang lain2 jangan korang kutuk tak tentu hala. Marah diorang nanti, susah. Diorang ada senjata, korang? hehehe

  19. Jahanam juga 7 orang askar ituya. hai! askar 7 celaka. kenapalah kalau engkau minta bayar saja dpd engkau belasa. Cikgu tu sawan!.kalau diA jalan kan penjara juga kamu. pikir dong…

  20. dihari baik bulan baik nie xbaik kutuk mengutuk kata mengata..muhasabahlah diri..tentu ada hikmah disebalik kejadian yang belaku..

  21. salam…sy seorang tentera juga…agak2 lah kerana nila setitik habis susu sebelanga…tak sepatutlah korg nak marahkan tentera,kerana dorg dah blasah cikgu tu…laboon..mulut ko clupar beb..agak2 lah sound bro..jgn buat org lain emosi kerana mulut ko..jadi lg baik bagi pihak bwajip yg settle kan…k..

  22. tiada tentera kalau bukan kerana seorang yang bernama guru. hormatilah guru kerana mereka ini adalah penyampai ilmu pengetahuan. Kalau ya pun soallah secara berhemat. Saya, anjing pun tidak berani tendang apatah lagi manusia.

  23. berbudi dan brbahasalah,demi mnjage maruah dan jati diri.tiada masalah yg tdk boleh d selsaikan!

  24. kalau kita kat tempat askar kita mesti faham kenapa dorang buat seperti itu.. samaada betul cikgu tu ada penyakit yang dinyatakan tu wallahualam.. hanya Allah S.W.T yang tahu :)

  25. heeeeee laboon..ko tu brckp agak2la. ko tu tau kh askar buat apa. ingat makan gaji butaaaaa….kh.ckp jgn sebarang ckp brooo….ko ada burung….berani…..masuk askar la. baru ko tau.

  26. Napala smpai jadi camtu…x fikir ke kereta kan ada insuran…mungkin kereta dorang dah xda roadtax insuran kot…haha.senang2 cari susah.itulah akan terjadi kalau manusia lebih sygkan harta melebihi diri sendiri…cari susah….hehe

  27. cikgu ,jangan risau ada balasannya tu untuk orang yg tak ada perikemanusiaan,tunjuk lagak,kuasa.tegaskan undang-undang.hukumkan mereka bersalah tak tengok bulu…….

  28. mejar castello

    Apa nak jadi sekarang ni,kepada 7 org tentera tu patut dambil tindakan yg sewajarnya jgn sebab nila setitik rosak susu sebelanga…..tlg jaga imej ATM…kpd guru berkenaan bykkan bersabar, biar pihak yg berkenaan mengambil tindakan kpd mereka.

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s