Pendaftaran keahlian UMNO secara Online

ABDULLAH Ahmad Badawi, Najib Tun Razak dan Tengku Adnan Tengku Mansor menyentuh bebola kaca sebagai simbolik pelancaran Pendaftaran Ahli UMNO Online di PWTC, Kuala Lumpur, semalam. – UTUSAN/AHMAD ZAKI JILAN



KUALA LUMPUR 29 Jan. – Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi malam ini melancarkan sistem pendaftaran keahlian parti secaraonline di lobi Menara Dato’ Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

Menerusi kaedah tersebut, permohonan menjadi ahli UMNO boleh dibuat menerusi laman web www. daftar.umno.org.my.

Majlis pelancaran dilakukan pada kira-kira pukul 8.30 malam iaitu sejurus sebelum berlangsungnya mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) parti di menara berkenaan.

Turut hadir Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak; Naib-naib Presiden parti iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mohd. Ali Rustam serta ahli-ahli MT.

Individu yang ingin mendaftar keahlian dikehendaki menaip nama penuh, nombor kad pengenalan, alamat, telefon dan e-mel, negeri, bahagian dan cawangan yang ingin disertai.

Syarat untuk membuat pendaftaran ialah warganegara Malaysia dan kaum Melayu atau bumiputera.

Individu berkenaan juga dikehendaki membuat pengakuan untuk patuh kepada Perlembagaan, peraturan dan segala dasar parti.

http://www.utusan.com.my

24 responses to “Pendaftaran keahlian UMNO secara Online

  1. Syeikh Al-Hafiz

    askum..blog saya: http://www.permatangpauh2u.com
    harap dapat saudara siarkan.tkasih.wasalam.

  2. Salam Blogger,

    Tuan, saya dah linkkan blog Tuan dgn blog saya atas nama shbt BPN.

    Teruskan penulisan kreatif Tuan ini.

    TQ

  3. sy rse umno da x relevan…hidup pakatan rakyat!!!!UMNO pengkhianat bangsa melayu….buekkk!!!!!

  4. Assalamualaikum,
    Salam kenal dari Sukabumi, Jawa Barat, Indonesia,…
    Blog anda sangat menarik,
    dalam rangka menambah jumlah sahabat, dan dalam rangka meningkatkan jumlah pengunjung,
    kami Pustaka Eidariesky, http://eidariesky.wordpress.com mengajak anda untuk bertukar taut (link) dengan kami, kami tunggu konfirmasi anda di Pustaka Eidariesky apabila anda setuju untuk bertukar link dengan kami…

  5. saya nak daftar ahlib umno secara online……tp saya nak tahu samaada boleh @tak

  6. boleh…nanti anda kena bayar 2 ringgit…ada kawan saya try boleh…

  7. nak buat cmne?

  8. Salam 1Malaysia…

    UMNO akan tetap relevan sepanjang zaman.
    Yang salah bukan UMNO, pemimpin yg korupsi dan tiada integriti yg perlu kita tentang…

    UMNO akan kekal relevan, kalau ahlinya lebih berintegriti.. UMNO tak akan berpecah…

    Kalau nak kutuk UMNO, lihatlah kepimpinan dalam parti anda sendiri. Kalau tidak kukuh, jangan cemburu dengan perpaduan orang lain..

    Tidakkah anda seorang yang berfikiran waras?? :))

  9. cmner rkyat x suke pd UMNO..!!??mane kbjikan,prihatinan pd kaum mlayu..??martabatkah melayu skrng nie..??pe yg d inginkn adlah stu MELAYU ISLAM dmne memartabatkn agama islam dlm khidupan harian.haramkn MELAYU ISLAM mngunjungi pusat2 hiburan,haramkan pesta2,konsert2 artis dmi mnjaga kpentingan,maruah MELAYU ISLAM..wujudk n lksanakan hukum HUDUD.mmperbanyakkan mngadakn mjlis2 keagamaan,.insyaallaah UMNO akn di miliki oleh sume kaum MELAYU..UMNO dulu n UNMO skrg x same prjlnannye..

  10. UMNO dn PAS hrus brsatu dmi memartabatkn bangsa MELAYU..jadikn MALAYSIA ini benar2 MERDEKA..tunjukkan pada DUNIA bahawa MALAYSIA adalah sebuah negara ISLAM,masyarakat BERBILANG KAUM,bebas dari KEGANASAN..suasana kehidupan yang MAJMUK lahirnya dari HIDUP DALAM SATU PERKONGSIAN..

  11. Saya nak jadi ahli baru secara online mcm mana ye?

  12. Ooops! … termasuk kandang kambing plak!..

  13. nohin jan khan bt sayar hussain

    saya berminat menjadi ahli umno , dan nak sokong umno .macm mana nak daftar yee?

  14. check – umno register online

    tq

  15. kasriyanah Ariffin

    dah lama sertai umno n puteri umno..tapi x tau mau wat mcm na.

  16. sy dah pernah daftar..3thun lepas.tp bla chek keahlian saya tak tersenarai.

  17. SALAH SIAPA???saya sekeluarga setia sokong umno..tp seolah dianaktirikan…xkisahlah segala bantuan tak dapat…tp dri 2001 sy cuba daftar puteri umno,,ada pihak berwajib hadir konon nk bantu daftarkn..tpi sampai skrg saya masih belum berdaftar.!!!mcm umno nk bg saya keistimewaan sbg ahli sdangkan kewujudan sy x ditmpilkan oleh pihak berwajib?seandainya sy xkuat pd umno?mungkin umno dah kehilangan seorang pengundi dan penyokong setia…but i’m still loving u UMNO…HIDUP UMNO UNTUK SATU KEMAJUAN BERLNDSKAN ISLAM…

  18. salam,saya aini pernah aktif gan pu3 umno cwngn bkt glgr d penang saya nak aktif kembali n nak bhgn tnjg pernak memegang jawtn sbagai ketua pu3 cwngn desa sri swarna saya hrp prmhn saya di terima

    skian

  19. Hello! edgageb interesting edgageb site! I’m really like it! Very, very edgageb good!

  20. kenapa pendatang dari philipina senang dapat IC DI sabah? Orang philipina bukan lahir di sabah, tapi senang dapat ic, dapat warga negara lagi. Tapi ada segelintir yang lahir di sabah,mempunyai butiran lengkap,hanyak dapat penduduk tetap.
    Pi memohon warga negara,tak di layan. Suruh bayar stem rm.40,tapi hasil nya tiada.
    Nak mengundi tak boleh,sebap bukan warga negara.
    Yang pendatang dari philipina,biar pun tak ada surat beranak, atau bukan lahir di sabah,boleh mengundi. Tak adil betul la dunia ini.

  21. macam mana saya nak daftar jadi ahli UMNO secara online?tak dapat2 nak masuk…tolong ajar kan..

  22. SAYA ANAK VETERAN UMNO KELUARGA SYA UMNO DAH SEMUA JADI AHLI UMNO. JADI SAYA BELUM JADI AHLI UMNO. SKRG MCMANA NAK DAFTAR JADI AHLI UMNO, TOLONG LAH SAYA YE

  23. azmi bin ahmad

    Mahu kan yang terbaik

Tinggalkan Jawapan

