KHAS : KEMPEN KIBARKAN BENDERA DENGAN BETUL ( JANGAN TERBALIK )






MALAYSIAKU GEMILANG

http://hardyw3b.files.wordpress.com/2007/08/merdeka.jpg

Marilah kita semua
Atas nama negarabangsa
Dengan Tekad mulia, Maju Berwawasan
Mencipta keagungan
Berpadulah kita semua
Di dalam satu suara
Dengan degupan Merdeka
Menjulang budaya bangsa
Untuk Malaysia tercinta
Malaysiaku gemilang
Merdekanya terbilang
Berdaulat dan makmur
Berjaya kami syukur
Malaysia, kebebasan kedamaian
Malaysia, kebahagiaan kebanggaan
Malaysia, cemerlang terbilang
Malaysiaku gagah gemilang
 Muzik oleh : Nik Nizam Jaafar - Istana Budaya
Lirik oleh : Rais Yatim & Hairul Anuar Harun
Advertisements

12 responses to “KHAS : KEMPEN KIBARKAN BENDERA DENGAN BETUL ( JANGAN TERBALIK )

  1. Tahniah, kibaran anda mengenangkan negara kita semasa dipertahankan oleh perwira2 negara dahulu

  2. Ini baru boleh dipanggil patriotik..

    Awat kibar bendera pakai spanner?

  3. penulis_cyber

    opss….tak perasan spannar di situ. cekap mata tuan tengok nooo…

    nanti ana repair sat.

    tq atas komentar ikhlas anak malaysia!….

  4. Aku sakit hati betuk tengok sibengap2 yg pasang bendera terbalik. jalur gemilang adalah kesetiaan kita pada negara.yg terbalikkan fasal apa.benci BN? ini bukan caranya! jangan jadi rakyat Malaysia lah! Btw apa tindakan boleh kita ambil pada penderhaka haramjadah ni semua?? Repot polis ke?

  5. perliharalah kedaulatan negara . jangan mempersoalkan perlembagaan negara yang telah termaktub dari dulu lagi .
    mereka yang pasang bendera terbalik tu memang tak sedar diri . kalau diri tu bagus sangat . apehal tak buat negara baru . carik lot kosong kat dalam bumi . buat lah negara lu sendiri . ada berani ?. macamlah hidup kat bulan . tengok kaki tu pijak kat tanah mana ?

  6. pasal bendera terbalik tu.. ade logik nye pendapat dier (http://chromosome.wordpress.com/2008/08/20/bendera-terbalik/) dan (http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=print&sid=13972)
    cerita ‘the last castle’ tu yg siar kt tv3 dulu. mmg xde akta pun nk saman org gantung bendera terbalik, Tapi kalau nk kate kurang ajar, tgk la mlm 31 ogos, bdk remaja kuar mlm, minum arak, tidur kaki lima alaskan bendera malaysia, tu baru kurang ajar, tapi besela. tv cover up. mlm 31 ogos ni , start ramadhan. jgn lupa terawih. abaikan duniawi ni semua

  7. penulis_cyber

    seorang hina bendera kita buat ‘alasan kukuh’ nak hina negara kita ???

    Ini tidak patut…

    Jika tidak suka, sila tukar warganegara anda…

  8. Malaysia merdeka !!

  9. Tahniah, jawapan atau keputusan rasmi untuk pilihanraya permatang pauh sudah pun terungkai.. kemenangan dengan majoriti melebihi calon BN di perolehi oleh pihak DSAI (PKR), tahniah Dato seri Anwar Ibrahim. Jalanilah tanggungjawab yang di pertanggungjawabkan kepada Dato Seri, amanah rakyat perlu di titikberatkan. pada masa yang sama kami ingin mempelawa kepada blogger2, pelawat2 blog supaya Dapatkan Perisian E-Perakaunan (E-Perniagaan) untuk kegunaan kira-kiraan dalam kerja perakaunan. Elok bagi individu yang berurusan dengan kerja-kerja akaun. Di jamin 100% dengan sokongan / memiliki perisian ini, pelajar tingkatan 3 dapat melakukan kerja-kerja perakaunan sebagaimana kerani kewangan, akauntan dan graduan-graduan universiti Untuk keterangan lanjut sila layari laman web http://www.guamusang.net

  10. Pingback: Hazis’s Weblog

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s