Harga minyak mungkin turun – Utusan

Harga minyak mungkin turun

PUTRAJAYA 11 Sept. – Harga minyak kemungkinan boleh diturunkan sebanyak 10 sen hingga 15 sen jika harga minyak global jatuh ke paras AS$99 setong.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad berkata, kerajaan mempunyai kemahuan yang tinggi untuk menurunkan harga bahan api itu tetapi ia masih bergantung kepada keputusan Kabinet.

‘‘Harga minyak mentah telah menurun dan stabil di bawah AS$110 setong dan semalam ia berada di antara AS$103 dan AS$104 setong. Saya rasa ia akan kekal rendah walaupun Pertubuhan Negara-negara Pengeksport Petroleum (OPEC) turunkan pengeluaran

‘‘Kita harapkan berita gembira (semasa raya) dan lazimnya kita berkemahuan tinggi untuk maklumkan berita gembira tetapi ia bergantung kepada rakan di Kabinet sama ada penurunan harga minyak diumumkan sebelum raya,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat pasc

Advertisements

One response to “Harga minyak mungkin turun – Utusan

  1. drp aberamly.wordpress.com, adek salam kenal. abe nak minta anuar tu sedar kita ni sayangkan dia. tapi kita sayang agama dan melayu lebih. macam musa hitam kata kat dr m dulu lah. tapi kalau dia sayang DAP yang katanya lebih islam drp umno, maka jihat dek kerana dia dah jadi jahat. marilah tengok apa abe tulis

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s