Saya tak tersinggung – Mahfuz

KUALA LUMPUR 10 Dis. – Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar sama sekali tidak tersinggung dengan kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung gesaannya supaya Abdul Ariffahmi Abdul Rahman melepaskan jawatan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Menurut beliau, pandangannya itu ikhlas kerana selagi Abdul Ariffahmi tidak melepaskan jawatan, maka selagi itu UMNO mempunyai ruang untuk berpesta mengkritik pentadbiran kerajaan Pas Kelantan.

”Saya sambut baik kenyataan Nik Abdul Aziz yang cukup baik itu, saya tidak rasa terkilan apa-apa, saya tak lihat kenyataan saya itu memberi ruang untuk UMNO berpesta.

”Saya tetap pertahankan bahawa lagi lama Abdul Arifffahmi berada di situ, inilah yang memberi ruang untuk UMNO berpesta. Sebab itu saya sebut semalam, saya buat kenyataan itu kerana sayangkan tok guru dan tidak mahu melihat tok guru dicerca oleh UMNO serta pihak lain,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar di lobi Parlimen di sini hari ini.

Sebelum itu, beliau menyerahkan memorandum kepada Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), Datuk Seri Azmi Khalid supaya menyiasat peruntukan Rangsangan Ekonomi sebanyak RM10 bilion kepada Khazanah Nasional Berhad.

Semalam, Menteri Besar Kelantan itu dalam kenyataannya menyifatkan, tindakan Mahfuz sebagai memandai-mandai kerana mencungkil kembali isu PBMK yang sudah diselesaikan melalui pertemuan dengan pemimpin Pas Pusat baru-baru ini.

Sementara itu ketika ditanya apakah kenyataan beliau secara terbuka menyebabkan Nik Abdul Aziz terkilan, beliau berkata, cadangan itu demi kebaikan semua.

”Media tanya saya, saya bagi respons kepada media, ia perlu diselesaikan dengan segera dan ini perlu difahami Abdul Ariffahmi dan beliau harus faham situasi ini.

”Tidak sulit untuk beliau melepaskan jawatan ini, satu benda yang cukup mudah. Peruntukan undang-undang buruh ada nyatakan dengan jelas.

”Saya adalah anak murid tok guru yang setia, namun situasi yang ada ini harus diselesaikan dengan segera,” jelasnya.

http://utusan.com.my/

Tinggalkan Jawapan

