Penduduk gembira dapat bertemu Perdana Menteri

MELAKA 6 Feb. – “Selama ini saya hanya melihat beliau di televisyen, tak sangka dapat berjumpa dan bersalam dengan pemimpin nombor satu negara.”

Peniaga, Zainah Ahmad, 53, cukup teruja apabila gerai makan miliknya dikunjungi oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, kelmarin.

“Saya tahu beliau akan singgah di gerai saya, tetapi saya tidak sangka beliau meluangkan masa yang lama dan menjamu selera di sini,” katanya yang tidak dapat menahan air mata kegembiraan.

Menurut Zainah, sepanjang 15 minit pertemuan tersebut, dia sempat berbual dengan Perdana Menteri mengenai pemindahan gerai makannya itu ke tempat baru.

“Saya berharap pemindahan gerai makan yang sudah berpuluh-puluh tahun di sini membantu saya meningkatkan hasil jualan.

“Tiada apa yang boleh dikatakan kecuali ucapan terima kasih kepada beliau yang begitu prihatin terhadap masalah peniaga seperti saya,” katanya.

Perdana Menteri yang melakukan lawatan kerja sehari ke negeri ini kelmarin dibawa melawat gerai makan di Perhentian Teksi Lama dan meluangkan masa kira-kira 15 minit di situ.

Sewaktu di kawasan tersebut, Najib dan isteri turut menikmati juadah pelbagai jenis kuih-muih di samping melawat dan bertemu penduduk perkampungan Melayu di Kampung Morten tidak jauh dari situ.

Dalam pada itu, rata-rata penduduk kampung gembira kerana dapat bertemu dan bersalaman dengan Perdana Menteri.

Seorang penduduk, Juhriah Ismail, 56, gembira apabila Najib sudi ke rumahnya dan melawat segenap sudut rumah yang dijadikan sebagai inap desa.

“Saya begitu terharu apabila beliau dan isteri sudi naik ke homestay kecil saya ini.

“Sepanjang 56 tahun duduk di sini, hari ini, adalah hari paling gembira saya apabila Datuk Seri Najib datang ke kampung ini,” katanya.

Menurut Juhriah, sejak mengetahui Perdana Menteri akan melawat Kampung Morten, dia tidak henti-henti berdoa agar program yang dijadualkan tidak dibatalkan.

Bagi Kamal Hassan, 34, kunjungan Najib ke kampung berkenaan tidak boleh diungkap dengan kata-kata selain memanjatkan rasa syukur dan ucapan terima kasih yang tidak terhingga.

“Bayangkan dalam kesibukan, beliau masih sempat meluangkan masa untuk melawat kampung saya yang menjadi pilihan untuk beliau singgah.

“Siapa bangga apabila insan kesayangan rakyat yang selalu saya tonton di televisyen betul-betul berada di depan mata,” kata Kamal.

Tambahnya lagi, ekoran lawatan Najib ke kampung itu, ramai penduduk yang pulang awal daripada kerja kerana mahu mengalu-alukan kunjungan Perdana Menteri itu.

http://utusan.com.my/

2 responses to “Penduduk gembira dapat bertemu Perdana Menteri

  1. SEMINAR AMALAN TARIQAT NEGERI SELANGOR : http://wp.me/piAx4-17c

    JADUAL MAJLIS ILMU & MAULIDUR RASUL 1431H : http://wp.me/piAx4-17X

    Program Bulan Kelahiran Rasulullah di Masjid Darul Ehsan, Taman TAR : http://wp.me/piAx4-17R

    JADUAL MAULIDURRASUL BERSAMA HABIB ADNAN AL-HADDAD : http://wp.me/piAx4-17E

    Majlis Maulid Kubro Nabi Muhammad ke -8 di Yayasan al-Jenderami : http://wp.me/piAx4-17l

    MAJLIS BERSAMA AD-DAIE – HABIB MUNZIR BIN FUAD AL-MUSAWA : http://wp.me/piAx4-179

  2. Keperihatinan datuk najib wajar di contohi oleh semua pemimpin tak kira dari parti mana mana sebab ini lah yang di katakan gagasan satu malaysia.saya sebagai rakyat malaysia yakin dan bangga kerana kematangan pemimpin kita mentadbir negara dengan baik sekali.Terimaksih datuk pm.

Tinggalkan Jawapan

